Концерт польської музики у Києві під керівництвом маестро Романа Реваковича | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Концерт польської музики у Києві під керівництвом маестро Романа Реваковича
Таванець Дмитро
Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України
Концерт польської музики у Києві під керівництвом маестро Романа Реваковича
6 жовтня 2024, неділя
Поширити у Facebook

Польська музика в Україні: Пендерецький і Лютославський у виконанні Симфонічного оркестру Національної філармонії Вперше за його диригентським пультом польсько-український диригент Роман РЕВАКОВИЧ.

25 жовтня на головній сцені філармонії знов звучатиме польська музика. Симфонічним оркестром Національної філармонії диригуватиме Маестро Роман Ревакович, який є палким популяризатором української музики у Польщі та польської - в Україні. Сталим та очікуваним є, організований ним фестиваль Дні української музики у Варшаві, на якому звучать твори українських композиторів останніх 250 років. Так само регулярними є концерти польської музики в Україні. Цьогоріч вони відбуватимуться у Хмельницькому, Полтаві, Черкасах і два у Києві.

Перша подія у Києві є відлунням концерту, який відбувся 25 років тому (!) у цьому ж залі, з цим же диригентом та з такою само програмою!

А от Симфонічним оркестром Національної філармонії Маестро - диригуватиме вперше!

У програмі звучатиме музика Кшиштофа Пендерецького, Вітольда Лютославського та Йоганнеса Брамса.

"Пробудження Якова" - поворотний твір у спадщині Пендерецького. Написаний у середині 1970-х, він маркує перехід композитора від авангардних шукань до свого стилю, ґрунтованого на поміркованій модерністській естетиці. Хоча у ньому впізнаються характерні ознаки творчості Пендерецького: великий об'єм звукових хмар, дослідження можливостей всього оркестру, акустично неочевидні прийоми гри, видіти рух до ясності та врівноваженості.

Інший класик польської музики ХХ століття Вітольд Лютославський цікавився способами організації невпорядкованих звукових мас. Так він прийшов до ідеї контрольованої алеаторики - повтору різними інструментами визначеного мелодичного звороту довільну кількість разів у певних рамках, що створює ефект природності звучання та водночас робить виконання твору щораз унікальним. Таким буде і київське виконання його Фортепіанного концерту. Солюватиме в концерті надзвичайно тонкий музикант Дмитро Таванець, фортепіано.

Ефектно фіналізує концерт - Симфонія No 1 до мінор, написана Йоганнесом Брамсом. На її написання композитор витратив - від ескізів до останніх штрихів, - 21 рік!

Коли Брамс закінчив її у вересні 1876 року, йому було сорок три роки (Бетховену - двадцять дев'ять, Шуберту - п'ятнадцять, Шуману - двадцять два, Малеру - двадцять вісім, Моцарту - вісім чи дев'ять, але це вже зовсім інша історія...). Ця симфонія писалася так довго, адже повинна була чекати з'ясування складних емоційних відносин Брамса з Робертом і Кларою Шуман (тільки після смерті Роберта в 1856 році Брамс нарешті зміг почати визнавати, що його пристрасть до старшої Клари повинна була залишитися нерозділеною), і, що більш важливо, його сильного бажання піти по стопах Бетховена. Диригент Ганс фон Бюлов навіть назва Брамсівську Першу симфонію - "Десятою симфонією Бетховена" через схожість між головною темою фіналу Першої симфонії Брамса і головною темою фіналу Дев'ятої симфонії Бетховена. Таке порівняння скоріше дратувало Брамса: він вважав, що це рівнозначно звинуваченням у плагіаті, тоді як він вважав використання ідіоми Бетховена в цій симфонії актом свідомого вшанування. Проте не можна плутати одного композитора з іншим: ритмічний драйв Бетховена в значній мірі належить йому, тоді як, більш типова експансивність Брамса, - присутня протягом всієї цієї симфонії, а його музична мова однозначно романтична за манерою XIX століття. Цінність і важливість досягнень Брамса у цій симфонії визнав навіть найвпливовіший критик Відня, переконаний консерватор Едуард Ганслік.

Всі ці фантастично емоційні твори побілка почує в інтерпретації маестро Романа Реваковича, польсько-українського диригента, народженого у Польщі у сім'ї українських жертв операції "Вісла", який є понад три десятиріччя активним будівничим українсько-польських культурницьких мостів в обох країнах.

За підтримки Міністерства культури та національної спадщини Республіки Польща. Дофінансовано з коштів Міністра культури та національної спадщини Республіки Польща з Фонду промоції культури Співорганізатори концерту: Польський інститут у Києві та Фундація Pro Musica Viva.


Роман Ревакович


Автор: Стельмашевська Ольга
Колективи: Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України
Виконавці: Дмитро Таванець
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України
Джерело: Портал Експеримент



Інші:

XIII МІЖНАРОДНИЙ ФЕСТИВАЛЬ ОРГАННОЇ МУЗИКИ ІМЕНІ НАТАЛІЇ ВИСІЧ
Львівський хор "Гомін" передав на передову 50 FPV-дронів
Відкриття симфонічного сезону у Дніпрі 12 вересня
"Я бачу, вас цікавить пітьма" і повернення Андрія Жолдака
Класика з котами у дворі Людкевича
Капела «Дударик» презентує: «Пісні п’яти століть. Початок» знову у Львові
«Що за сяйво в безмісячну ніч?»
Від Варшави до Лондона: Ukrainian Freedom Orchestra підкорив європейські сцени під час туру, присвяченому стійкості українців
Житомирська обласна філармонія ім. С. Ріхтера запрошує на концерти у вересні
Вечір іспанської музики: маестро Фелікс Арданас - знову у Києві!
Дві романтичні симфонічні історії у Львівському органному залі звучатимуть у вересні
Національний будинок музики відкриває 45-й сезон: «Листки до альбому»
Програма проведення XХVІІ Міжнародного театрального фестивалю «Мельпомена Таврії»
Вересень у Національній філармонії України
Пішла у засвіти видатна композиторка та викладачка Жанна Колодуб
Вересень 2025 в Національній опері України
Музей Соломії Крушельницької оцифровує свою спадщину за підтримки Українського культурного фонду
Вересневий календар подій у Музеях Соломії Крушельницької та Станіслава Людкевича
Хор “Гомін” виконає і запише всі твори Леонтовича – старт великого проєкту у Львові
Триває підготовка до Міжнародного театрального фестивалю «Мельпомена Таврії»
Вересень у Львівському органному залі
Оголошено ім’я лауреата Міжнародної премії імені Івана Франка – 2025
Відкриття виставки «0,10»: колаборація Національного академічного драматичного театру імені Івана Франка та команди художнього фільму МАЛЕВИЧ
«Київська камерата» у проєкті «Моцарт&Дворжак. Promenade Classic»
Маланка, кукери та кіно з 5 континентів – у вересні стартує кінофестиваль «ОКО»: 5-10 вересня у Києві
Шевченківська премія 2026: Нищук оголосив дати подання заявок і пояснив особливості нових номінацій
На відновлення після обстрілу: філармонія у Кропивницькому запрошує на благодійні концерти
Львівська філармонія відкриває новий сезон - програма, виконавці
Зеленський вручив відзнаки "Національна легенда України" 
«Каприс» Мирослава Скорика звучить на Міжнародному конкурсі скрипалів у Німеччині
Артисти Полтавського симфонічного оркестру продовжують проводити мініконцерти у реабілітаційних центрах області
У Дніпрі анонсовано ретро-мюзикл: новий сезон у опері
Виконуватимуть твори українських композиторів: у Чернівцях відбудеться закриття фестивалю "INVICTUS/НЕСКОРЕНІ"
Органний зал Рівного відкриває таємниці: святкові екскурсії до Дня Незалежності та Дня міста
Диригентка з Лондона привезла Святогірську майстер-класи, Слов'янську - музичні інструменти й уроки музики
Запорізька обласна філармонія запрошує до святкування Дня Незалежності та Дня Державного Прапора України
Культурна сфера України зазнала приблизно 4 мільярди доларів збитків унаслідок вторгнення Росії — Бережна
Дніпро готується до грандіозної події — урочистого відкриття симфонічного сезону!
День Незалежності України: які заходи запланували у Києві
Єдина самодіяльна оперна студія: у Луцьку вшанували пам'ять засновника співаних колективів Олександра Головерси
      © 2008-2025 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
211.jpg