Ми-Є! Музика української Незалежності | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Ми-Є! Музика української Незалежності
Національний камерний ансамбль
Голубничий Сергій
Гаврилець Ганна Олексіївна
Скорик Мирослав Михайлович
Фроляк Богдана
Шевченко Юрій Валентинович
Ми-Є! Музика української Незалежності
4 вересня, четвер
Поширити у Facebook

25 серпня унікальним концертом в столичному Будинку Архітектора «відсалютував» на честь Незалежності України Національний камерний ансамбль «Київські солісти».

День 24 серпня є одним із найбільш значимих для нашої держави. Кожен музичний колектив прагне відзначити його публічним виступом-звітом, таким собі «музичним приношенням».

У нинішньому трагічному сьогоденні кожен музичний твір, виконаний на честь Дня Незалежності, набуває особливого символічного сенсу. Так було й у цьому концерті. У ретельно виструнченій драматургії двогодинної програми (диригент – Сергій Голубничий) кожен із творів був сповнений глибокої символіки, кожен є знаковим для вітчизняної культури, представляв її унікальність та, водночас, високий світовий рівень композиторської і виконавської творчості.

Концерт символічно розпочався Гімном України, який цього дня звучав особливо урочисто. Як і завжди в концертах агенції «UkrArtists», твір мав свою родзинку: звучав цей музичний символ в авторській версії для струнних незабутнього Мирослава Скорика (нещодавно знайдений рукопис у його монументальній нотній спадщині). Таким само символічним був і фінал концерту – духовний гімн України «Боже, великий, єдиний» Миколи Лисенка. І знову прем‘єра: щойно здійснена оркестровка для струнного оркестру відомої композиторки Богдани Фроляк. Ці обидва гімни утворили символічну «арку» – обрамлення.

Змістовне наповнення концерту теж мало свою драматургію, побудовану на різких контрастних зіставленнях-«переключеннях»: Нещодавно віднайдена у Ватикані Симфонія До-мажор Максима Березовського – «українського Моцарта» – занурила слухачів у галантну атмосферу європейського класицизму 18 століття. “Хорал” для струнних світлої пам’яті Анни Гаврилець* – високого трагедійного змісту – нагадав про наше «свято зі сльозами на очах», про високу ціну, що її ми платимо за можливість вільно дихати. “Літо” для скрипки та струнних Антоніо Вівальді (з циклу «Пори року», соліст Володимир Кисельов) вкотре засвідчило: перед нами віртуози високого ґатунку!

Адже, якщо ти зі сцени переповненого залу граєш хрестоматійну музику Вівальді (та ще й сольну партію!) – ти – справжній Музикант (з великої літери!) І захоплена слухацька спільнота вибухнула оваціями!

Другий відділ відкрила безсмертна “Мелодія” Мирослава Скорика у найпопулярнішій версії для скрипки та струнних (солістка Катерина Ястремська), яка в контексті сьогодення звучала особливо щемно, у «тоні» високої трагедії. На тій самій емоційній хвилі звучало й “Місто Марії” Золтана Алмаші (присвячене Маріуполю) – символ нашої незламності, Твір, що вже отримав широке міжнародне визнання, неможливо слухати без сліз. Але він вкотре переконує: «ми вистоїмо!». «Адажіо» Семюеля Барбера, що, виявляється, свого часу послужило для Алмаші «стильовою моделлю» попереднього твору, було цікаво слухати з «просвітницької» точки зору:, гарно, красиво, емоційно просвітлено, але… (чесно кажучи, не «зачепило»). Як передих перед кульмінацією: “Ми-Є!” для скрипки та струнних світлої пам`яті Юрія Шевченка* (солістка Олександра Алтухова) – своєрідний «народний хорал», авторське переосмислення національного гімну в основі якої мелодія Михайла Вербицького в емоційному поглибленні. Та українська стрілецька пісня «Плине Кача» (аранжування для струнного Віктора Рекала) – разом ці обидві композиції і утворили трагедійну кульмінацію концерту, його найвищого емоційного накалу. І як постлюдія до них –“Тиха Молитва” для струнних Михаїла Шуха – також у новій редакції – в оркестровці для струнного оркестру Богдани Фроляк.

P.S. Зворушена, розчулена, «емоційно розворохоблена» публіка довго не відпускала втомлених, але щасливих музикантів. Як усе-таки класно, що у нас є така музика! Такі музиканти! І, що «Ми-Є!


















Автор: Ірина Сікорська
Фото: Євген Сосновський
Колективи: Національний камерний ансамбль "Київські солісти"
Диригенти: Сергій Голубничий
Композитори:Ганна Гаврилець, Мирослав Скорик, Богдана Фроляк, Юрій Шевченко
Концертна організація: UKR Artists
Концертний зал: Концертний зал Будинку архітектора



Інші:

Ми-Є! Музика української Незалежності
Мелодії Турку і Львова. У Фінляндії прозвучали твори українських композиторів
У Мукачеві виступили військовий оркестр «Едельвейс» та струнний ансамбль «Дивертисмент»
"Ковток нормальності у важкі часи": в Одесі відбувся фестиваль "Два дні і дві ночі нової музики"
"Пролегомени до опери": у Києво-Могилянській Академії відбувся унікальний музичний перформанс
20 років на сцені і кількахвилинні оплески: у Калуші відбувся благодійний концерт камерного хору "Тавор"
В Івано-Франківську стартував фестиваль "Філармонійні вечори: British Edition"
Львівський хор "Гомін" передав для Головного управління розвідки Міноборони 1 млн грн.
У Києві заграли незнані твори українських композиторів, репресованих радянською владою
Балет «Соляріс» - кіноверсія
Ave Maria голосом "Золотої флейти України": у Луцьку відкрили VII фестиваль органної музики Luchesk Organum
10 концертів за п'ять днів: хор "Гомін" розпочав серію виступів у Львівській опері
«Земля», як …зброя
«Драконячі пісні» прикрасили програму SUMMER OPERA FEST
«КИЇВСЬКІ СОЛІСТИ»: БЛИСКУЧЕ ЗАКРИТТЯ СЕЗОНУ
Оркестр львівської філармонії завершив сезон та анонсував новий напрямок роботи
«Я люблю тебе/ Je t’aime»
Національна оперета об’єднує, надихає і дає надію
Дякуємо кожному, хто створив «Енеїду»
У Харківському оперному - прем'єра "Енеїди"
Світова прем’єра документального фільму Дмитра Грешка "Дівія" відбулася у Карлових Варах
«Енеїда» - філософська притча
Браво, музикантам Національного заслуженого академічного симфонічного оркестру України!
Одна з найінтимніших і найсокровенніших програм Органного залу
«Весілля Фігаро»
Житомирська обласна філармонія ім. С. Ріхтера завершила 87-й концертний сезон
У Національній опері відбувся спеціальний концерт "Музи Пуччіні"
Концерт просто неба влаштували хмельничанам артисти обласної філармонії
"Театр — найбезпечніший простір поговорити із травмами". Як пластична вистава Occupation осмислює досвід окупації
Музична ода незламності: у Києві відбувся великий симфонічний концерт під орудою Кері-Лінн Вілсон
Пітер Ґелб, генеральний менеджер Метрополітен-опери в Нью-Йорку
«ШЕДЕВРИ СВІТОВОЇ КЛАСИКИ»
Як "Соляріс" Станіслава Лема перетворився на балет про позаземне кохання у Львівській опері
Велика музика Великого міста
Коли балет усміхається: у Києві відбулися прем'єрні покази вистави "Норовлива донька"
Ужгород почув "Відлуння часу": в обласній філармонії виступила "Київська камерата" під керівництвом Кері-Лінн Вілсон
На сцені Харків Опери знову ожила чарівна містерія — балет-притча «Драконячі пісні»
«Музика при свічках»
Одна з найяскравіших зірок фортепіано світу на сцені чернігівської філармонії з новою концертною програмою
У театрі імені Марії Заньковецької відбулась прем’єра мюзиклу «Кулі над Бродвеєм»
      © 2008-2025 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
DSC_6349.jpg